USZJA

Uczelniany System Zarządzania Jakością w Administracji 

Zarządzenie nr  34/2009 Rektora Politechniki Warszawskiej z dnia 30 października 2009 r. ustanowiło podstawy dla wdrażania w Uczelni - systemu zarządzania jakością w administracji centralnej i administracji wydziałowej, zwanego Uczelnianym Systemem Zarządzania Jakością w Administracji Politechniki Warszawskiej (skrót: USZJA).

    Zgodnie z nim Uczelniany System Zarządzania Jakością w Administracji Politechniki Warszawskiej obejmuje swoim zakresem wszystkie jednostki administracji centralnej oraz wszystkie jednostki administracji wydziałowej.

    Nadzór nad funkcjonowaniem Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością w Administracji Politechniki Warszawskiej sprawuje Prorektor ds. Ogólnych.

    Prowadzenie prac oraz koordynację działań w zakresie wdrożenia USZJA zostało powierzone Zespołowi ds. Systemu Zarządzania Jakością w Administracji. Zarządzenie określa strukturę dokumentów USZJA oraz zasady ich opracowania  i zatwierdzania.

 

Co to jest system zarządzania jakością?

Istnieje wiele definicji tego terminu. Dla potrzeb Uczelni: jest ogólnie zbiorem dobrych praktyk - zasad postępowania - przyjętych w danej organizacji, mających na celu zagwarantowanie jej właściwego funkcjonowania. System opiera się na zdefiniowaniu i zoptymalizowaniu przebiegu kluczowych procesów wraz z określeniem odpowiedzialności i kompetencji osób je realizujących. Dzięki temu System umożlwia w sposób ciągły poprawę funkcjonowania organizacji oraz uzyskanie oczekiwanego poziomu odbiorcy, a tym samym umocnienie pozycji rynkowej danej organizacji.