Przesłanki wdrażania USZJA
Przesłanki wdrażania Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością w Administracji
Zasadniczym celem wdrażania w Politechnice Warszawskiej Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością w Administracji, jest zapewnienie wysokiego poziomu i zwiększenie efektywności działań jednostek organizacyjnych we wszystkich obszarach działalności Uczelni poprzez:
- standaryzację działań w zakresie obsługi administracyjnej, finansowej, gospodarczej i technicznej, związanej z funkcjonowaniem Uczelni,
- zapewnienie przejrzystości zadań wykonywanych przez pracowników i jednostki organizacyjne administracji,
- usprawnienie przepływu informacji między jednostkami organizacyjnymi Uczelni,
- doskonalenie struktury organizacyjnej administracji Uczelni.
Uczelniany System Zarządzania Jakością w Administracji stanowi także odpowiedź ze strony Uczelni na:
- pojawiające się obowiązki - w zakresie opracowania wewnętrznych dodatkowych uregulowań definiujących w sposób bardzo szczegółowy tryb danego postępowania i odpowiedzialność za realizację poszczególnych czynności - wynikające z obowiązujących przepisów zewnętrznych,
- pojawiające się potrzeby wewnętrzne w zakresie sprecyzowania szczegółowych zasad współpracy pomiędzy jednostkami,
- pomoc w udokumentowaniu istniejących (niepisanych) zasad realizacji procesów w celu zapewnienia ciągłości działań.