Przesłanki wdrażania USZJA

Przesłanki wdrażania Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością w Administracji

Zasadniczym celem wdrażania  w Politechnice Warszawskiej Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością w Administracji, jest zapewnienie wysokiego poziomu  i zwiększenie efektywności działań jednostek organizacyjnych we wszystkich obszarach działalności Uczelni poprzez:

 

  1. standaryzację działań w zakresie obsługi administracyjnej, finansowej, gospodarczej i technicznej, związanej z funkcjonowaniem Uczelni,
  2. zapewnienie przejrzystości zadań wykonywanych przez pracowników i jednostki organizacyjne administracji,
  3. usprawnienie przepływu informacji między jednostkami organizacyjnymi Uczelni,
  4. doskonalenie struktury organizacyjnej administracji Uczelni.

 

Uczelniany System Zarządzania Jakością w Administracji stanowi także odpowiedź ze strony Uczelni na:

 

  1. pojawiające się obowiązki - w zakresie opracowania wewnętrznych dodatkowych uregulowań  definiujących w sposób bardzo szczegółowy tryb danego postępowania i odpowiedzialność za realizację poszczególnych czynności - wynikające z obowiązujących przepisów zewnętrznych,
  2. pojawiające się potrzeby wewnętrzne w zakresie sprecyzowania szczegółowych zasad współpracy pomiędzy jednostkami,
  3. pomoc w udokumentowaniu istniejących (niepisanych) zasad realizacji procesów w celu zapewnienia ciągłości działań.