Instrukcje

Instrukcje są dokumentami USZJA szczególnie przyjaznymi pracownikom. W odróżnieniu od procedur nie pokazują one obiegu dokumentu pomiędzy jednostkami lub merytorycznymi stanowiskami, lecz zawierają szczegółowy, chronologiczny (czyli krok po kroku) opis czynności w zakresie sposobu realizacji danej kwestii na danym, merytorycznie wydzielonym stanowisku pracy.

 

Ta postać dokumentu USZJA może być wykorzystywana np. do opisu czynności związanych z gromadzeniem i przechowywaniem dokumentacji przebiegu studiów (akt studenta) przez pracownika Dziekanatu.

 

Z uwagi na to, iż dokument zawiera bardzo szczegółowy opis czynności, może być on uzupełnieniem bardziej ogólnych uregulowań, takich jak zarządzenia lub decyzje.

 

Instrukcje są dokumentami szczególnie przydatnymi w jednostkach, w których występuje duża rotacja pracowników. Jak w każdym przypadku należy rozważyć potrzebę opracowania dokumentu.

 

Jednym z powodów, kiedy powinien zostać on opracowany, jest uniknięcie i zmniejszenie liczby błędów w wykonywaniu danych czynności.