Domy Studenckie

  1. Jednostkami organizacyjnymi administracji centralnej właściwymi do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych studentów są:
    1. Dom Studencki „Akademik”– DSAkad;
    2. Dom Studencki „Babilon” – DSBabn;
    3. Dom Studencki „Bratniak - Muszelka” – DSBrM;
    4. Dom Studencki „Mikrus” – DSMikrus;
    5. Dom Studencki „Pineska -Tulipan” – SpinTln;
    6. Dom Studencki „Riviera” – DSRivier;
    7. Dom Studencki „Sezam” -   DSSezam;
    8. Dom Studencki „Tatrzańska” – DSTatrz;
    9. Dom Studencki „Ustronie” – DSUstron;
    10. Dom Studencki „Żaczek” – DSŻaczek.
        
  2. Zakres działania jednostek organizacyjnych, określonych w ust. 1, obejmuje:
    1. obsługę zakwaterowania - na podstawie skierowania - i wykwaterowania studentów; 
    2. zapewnienie właściwych warunków zakwaterowania oraz nadzór nad właśi zgodnym z przeznaczeniem wykorzystywaniem pomieszczeń, ich wyposażenia i urządzeń technicznych przez zakwaterowane osoby;
    3. utrzymanie porządku, zapewnienie bezpieczeństwa osób oraz ochronę mienia ruchomego i nieruchomego na terenie domów studenckich;
    4. racjonalne gospodarowanie i wykorzystanie miejsc do kwaterowania;
    5. sporządzanie planów ekonomiczno-finansowych, zakupów wyposażenia, sprzętu i usług na potrzeby jednostki;
    6. planowanie środków finansowych koniecznych do należytego utrzymania i funkcjonowania jednostki;
    7. zapewnienie właściwej eksploatacji, konserwacji i remontów obiektów wraz z przyległymi do nich terenami;
    8. świadczenie usług, w okresie wakacji, w zakresie wynajmu pokoi na rzecz osób fizycznych i jednostek organizacyjnych, także spoza Uczelni.
        
  3. Jednostki określone w ust. 1 są jednostkami samofinansującymi, pokrywającymi koszty swej działalności z osiąganych przychodów, którymi są:
    1. opłaty studentów za korzystanie z zakwaterowania w domach studenckich;
    2. opłaty za wynajem pomieszczeń;
    3. dofinansowanie z Funduszu Pomocy Materialnej dla Studentów i Doktorantów - dotyczy tylko finansowania remontów;
    4. inne przychody;
        
  4. Działalność domów studenckich koordynuje Koordynator Działalności Domów Studenckich zwany dalej „Koordynatorem” podległy zastępcy kanclerza ds. działalności podstawowej.
     
  5. Kanclerz w porozumieniu z prorektorem właściwym ds. studenckich oraz Samorządem Studentów PW powierza obowiązki Koordynatora pracownikowi administracji centralnej. Koordynator może być wyłoniony spośród kierowników domów studenckich.
     
  6. Koordynacja, o której mowa w ust. 4, obejmuje zagadnienia dotyczące:
    1. sporządzania planów ekonomiczno finansowych;
    2. określania potrzeb remontowych i konserwacyjnych;
    3. zakupów wyposażenia i sprzętu;
    4. udzielania zamówień publicznych;
    5. racjonalizacji zatrudnienia;
    6. szkolenia personelu; 
    7. planowania i realizacji akcji kwaterunkowych.
        
  7. W sprawach określonych w ust. 6 kierownicy domów studenckich, zgodnie ze swoimi kompetencjami, podejmują decyzje lub występują z odpowiednimi wnioskami, w porozumieniu z Koordynatorem.
     
  8. Szczegółowy zakres obowiązków Koordynatora ustala kanclerz na wniosek zastępcy kanclerza ds. działalności podstawowej.
     
  9. Domy studenckie gospodarują wydzieloną częścią mienia PW i prowadzą działalność w ramach przydzielonych środków.
     
  10. Obsługę finansową jednostek organizacyjnych określonych w ust. 1 prowadzi pełnomocnik kwestora.
     
  11. W jednostkach organizacyjnych określonych w ust. 1 działają studenckie rady mieszkańców współpracujące z właściwymi kierownikami jednostek.
     
  12. Zasady funkcjonowania domu studenckiego, prawa i obowiązki mieszkańców, rady mieszkańców i kierownika oraz zasady i zakres współpracy rad mieszkańców z kierownikami domu studenckiego określa Regulamin Domu Studenckiego PW.
     
  13. Zasady rozdziału i przyznawania miejsc w domach studenckich, ustalania i pobierania opłat, zakwaterowania i wykwaterowania określa odrębne zarządzenie Rektora.
     
  14. W rozliczeniach z Uczelnią z tytułu kwaterowania studentów PW domy studenckie stosują ceny kalkulowane na poziomie rzeczywistych kosztów własnych, w pozostałych przypadkach stosują ceny umowne.
     
  15. Studenci PW wnoszą opłaty stanowiące część kosztu własnego zakwaterowania w domu studenckim określoną przez prorektora właściwego ds. studenckich.
     
  16. Studenci innych uczelni wnoszą opłaty takie jak studenci PW pod warunkiem wniesienia pozostałej części kosztu zakwaterowania przez uczelnie, z których otrzymują skierowanie.
     
  17. Wysokość opłat za zakwaterowanie w domu studenckim ustala prorektor właściwy ds. Studenckich na podstawie rzeczywistych kosztów własnych poniesionych przez domy studenckie PW.
     
  18. Jednostki organizacyjne, określone w ust. 1, podlegają zastępcy kanclerza ds. działalności podstawowej, nadzór merytoryczny sprawuje prorektor właściwy ds. studenckich.