Dział Inwestycji i Remontów
Gmach Biurowy
ul. Noakowskiego 18/20,
00-668 Warszawa
kl. C, p. IV
tel. miejski:
(22) 234 64 51
tel. wew.: 64 51
tel. wew.: 64 51
Symbol: DIiR
Kod: 83470000
Dział Inwestycji i Remontów – DIiR – jest jednostką organizacyjną właściwą do opracowywania planów oraz przygotowywania do realizacji zadań z zakresu inwestycji i remontów w Uczelni.
Zakres działania Działu Inwestycji i Remontów obejmuje:
- opracowanie rocznych i wieloletnich planów inwestycji i remontów Uczelni wg hierarchicznie ustalonej ważności zadań, na podstawie potrzeb zgłoszonych przez: Rektora, prorektorów, kanclerza i jego zastępców, kierowników jednostek organizacyjnych PW, z uwzględnieniem wniosków głównych specjalistów zatrudnionych w DIiR;
- przekazywanie do jednostek organizacyjnych wykazu zadań ujętych w planach inwestycji i remontów wraz z przypisanymi częściami planów oraz budżetem z podziałem na źródła finansowania;
- przygotowanie dokumentacji technicznej dla jednostek organizacyjnych administracji centralnej i innych jednostek organizacyjnych Uczelni, na ich wniosek, w tym w szczególności:
- przygotowanie lub współudział w przygotowaniu założeń do opracowania dokumentacji technicznej planowanego zadania,
- przygotowanie dokumentacji technicznej zgodnie z ustawą – Prawo budowlane wraz z uzgodnieniami branżowymi i kosztorysami inwestorskimi,
- opiniowanie przygotowanej dokumentacji do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- występowanie o niezbędne dokumenty formalno-prawne dotyczące procesu inwestycyjnego i remontowego,
- wnioskowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadań remontowych i inwestycyjnych,
- przygotowanie dla Działu Zamówień Publicznych kompletnej dokumentacji technicznej do Specyfikacji Warunków Zamówienia, w celu ogłoszenia zamówienia udzielanego w trybie podstawowym lub przetargu dla zadań remontowych i inwestycyjnych,
- współpraca z zewnętrznymi jednostkami organizacyjnymi prowadzącymi sprawy zamówień publicznych w zakresie aktualizacji przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych,
- doradztwo techniczne w sprawach planowania i przygotowania robót inwestycyjnych i remontowych dla jednostek organizacyjnych PW;
- przygotowywanie projektów umów na roboty budowlane;
- przygotowywanie umów zleceń na wykonanie robót remontowo-inwestycyjnych dla wykonawców zewnętrznych, dla zadań remontowych i inwestycyjnych, w przypadku których nie stosuje się ustawy – Prawo zamówień publicznych;
- przygotowywanie zleceń na wykonanie robót remontowych i inwestycyjnych dla jednostek organizacyjnych PW;
- przygotowywanie i konsultowanie z kwestorem projektów Projektowanych Postanowień Umów (PPU) w ramach Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) i ich umów końcowych na inwestycje i remonty realizowane przez kanclerza PW;
- merytoryczny współudział w przygotowywaniu projektów wewnętrznych aktów prawnych PW w zakresie inwestycji i remontów realizowanych w PW;
- nadzór nad realizacją procesów inwestycyjnych i remontowych poprzez:
- wprowadzenie wykonawców na budowy,
- wykonywanie nadzoru inwestorskiego,
- kontrolę nad terminowym przebiegiem prac inwestycyjnych i remontowych, zgodnie z przyjętym harmonogramem,
- ocenę zgodności wykonywanych robót z harmonogramami rzeczowo-finansowymi,
- sprawdzanie zgodności przedkładanych dokumentów finansowych z rzeczywistym stanem wykonania robót,
- zgłaszanie z-cy kanclerza ds. technicznych możliwości wystąpienia zagrożeń w terminowej realizacji zadań,
- sporządzanie protokołów konieczności wykonywania robót dodatkowych,
- przygotowywanie dokumentów i udział w odbiorach cząstkowych i końcowych nadzorowanych prac,
- kontrolę kompletności dokumentacji powykonawczej,
- wnioskowanie o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie,
- zawiadamianie organów państwowych o zakończeniu zadania;
- współpracę z projektantami w ramach realizowanego nadzoru inwestorskiego;
- merytoryczne i finansowe rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych;
- opisywanie dokumentów finansowych dotyczących zrealizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych przed zatwierdzeniem do zapłaty;
- rejestrowanie i opisywanie dokumentów finansowych otrzymanych z jednostek organizacyjnych i przypisywanie ich do planu inwestycji lub remontów zgodnie ze zgłoszonymi zadaniami;
- sporządzanie raportów z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych prowadzonych przez administrację centralną;
- udział w przeglądach w okresie gwarancji zwoływanych przez użytkownika;
- przygotowanie dyspozycji dotyczących zwrotu kaucji gwarancyjnych;
- udział w okresowych przeglądach technicznych obiektów;
- współpracę z właściwymi jednostkami administracji centralnej oraz specjalistami w zakresie inwestycji i remontów realizowanych w PW, w tym w zakresie zabezpieczenia potrzeb wynikających z przeglądów technicznych obiektów, dotyczących inwestycji i remontów zgłaszanych przez jednostki administracji centralnej i inne jednostki organizacyjne Uczelni;
- archiwizowanie dokumentacji technicznej i przekazywanie dokumentacji powykonawczej do użytkowników obiektów;
- sporządzanie do ministerstwa właściwego do spraw szkolnictwa wyższego raportów końcowych i rocznych dotyczących zadań inwestycyjnych finansowanych z dotacji celowych, realizowanych przez jednostki administracji centralnej;
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad instalacjami i urządzeniami wewnętrznymi i zewnętrznymi na terenie Uczelni poprzez głównego specjalistę ds. inżynierii sanitarnej oraz głównego specjalistę ds. elektroenergetycznych, a w szczególności:
- nadzór nad eksploatacją węzłów cieplnych, instalacji: centralnego ogrzewania, ciepła technologicznego, ciepłej i zimnej wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- nadzór nad pracą urządzeń i sieci elektroenergetycznych,
- opiniowanie pod względem merytorycznym umów na dostawę mediów,
- wnioskowanie w sprawie remontów i modernizacji nadzorowanych instalacji urządzeń,
- opiniowanie dokumentacji technicznej planowanych inwestycji i remontów,
- udział w okresowych przeglądach technicznych,
- udział w komisjach odbioru końcowego nowobudowanych i remontowanych instalacji.
Dział Inwestycji i Remontów podlega organizacyjnie i merytorycznie zastępcy kanclerza ds. technicznych.