Strona główna » Kwestor »
Dział Ewidencji Majątku
Gmach Biurowy
ul. Noakowskiego 18/20,
00-668 Warszawa
kl. B, p.428
tel. wew.:
(22) 234 66 34
Symbol: DEM
Kod: 1813
Dział Ewidencji Majątku – DEM – jest jednostką właściwą do ewidencjonowania środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych w budowie, niskocennych składników majątku, materiałów i remontów.
Zakres działania Działu Ewidencji Majątku obejmuje:
- weryfikację i księgowanie w systemie finansowo-księgowym wstępnie wprowadzonych w jednostkach organizacyjnych dowodów księgowych;
- wprowadzanie do modułu FI-AA Środki trwałe danych analitycznych (ilościowo-wartościowych) w zakresie środków trwałych, środków trwałych w budowie, wartości niematerialnych i prawnych, niskocennych składników majątku i innych składników w ewidencji pozabilansowej;
- przyjmowanie, kontrolę formalno-rachunkową i księgowanie dowodów dotyczących rozliczeń i zmian w składnikach majątku trwałego;
- naliczanie amortyzacji dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
- obsługę finansowo-księgową projektów inwestycyjnych;
- weryfikację wniosków o udzielenie zamówienia dotyczących inwestycji i remontów realizowanych centralnie pod kątem dostępności środków w planie inwestycji i w planie remontów;
- dekretowanie i księgowanie faktur zakupu dotyczących inwestycji i remontów realizowanych centralnie;
- sporządzanie rejestrów VAT dla inwestycji i remontów realizowanych centralnie;
- naliczanie i księgowanie wieloletniej korekty VAT środków trwałych oraz przekazywanie danych do jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie ewidencji analitycznej inwestycji i remontów;
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla budynków i budowli Uczelni;
- uzgadnianie sald w księgach inwentarzowych prowadzonych w jednostkach organizacyjnych ze stanem księgowym w systemie finansowo-księgowym w zakresie księgozbiorów;
- uzgadnianie stanu zapasów materiałów w magazynach jednostek organizacyjnych z ewidencją księgową;
- generowanie ksiąg inwentarzowych składników majątkowych i umieszczanie w repozytorium dostępnym dla jednostek organizacyjnych;
- uzgadnianie i potwierdzanie raportów końcowych z zakończonych inwestycji aparaturowych i budowlanych;
- uzgadnianie i poświadczanie stanów księgowych na protokołach weryfikacyjnych z przeprowadzonych inwentaryzacji;
- księgowanie rozliczenia inwentaryzacji;
- przygotowywanie danych na potrzeby sprawozdania finansowego Uczelni i sprawozdań statystycznych;
- administrowanie modułem FI-AA w zakresie merytorycznym, w tym nadzór nad poprawnością i kompletnością danych w systemie, tworzenie założeń do zmian w konfiguracji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz testowanie wprowadzonych rozwiązań;
Dział Ewidencji Majątku podlega kwestorowi.