Administracja Budynków Mieszkalnych
Teren Główny
ul. Nowowiejska 22/22,
00-665 Warszawa
kl. IV, p. 1
tel. wew.: 6347
Symbol: ABM
Kod: 83420100
Administracja Budynków Mieszkalnych – ABM – jest jednostką organizacyjną właściwą do administrowania budynkami mieszkalnymi będącymi w posiadaniu Politechniki Warszawskiej, samofinansującą i prowadzącą wyodrębnioną wewnętrznie w ramach PW księgowość.
Zakres działania Administracji Budynków Mieszkalnych obejmuje:
- zarządzanie mieniem oraz środkami finansowymi będącymi w dyspozycji ABM;
- obsługę eksploatacyjną budynków mieszkalnych będących w administrowaniu jednostki;
- obsługę finansową najemców lokali mieszkalnych i użytkowych;
- współpracę ze służbami technicznymi Uczelni.
W skład Administracji Budynków Mieszkalnych wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Sekcja Dozorców, wykonująca następujące zadania:
- utrzymywanie w należytym stanie sanitarno-porządkowym posesji i terenów przynależnych,
- zgłaszanie do administracji konieczności wykonania na terenie posesji dezynfekcji, dezynsekcji, deratyzacji,
- przyjmowanie zgłoszeń od najemców lokali o zaistniałych awariach i powiadamianie o zaistniałych faktach pracowników administracji i służb technicznych,
- wywieszanie flag państwowych w terminach ogłoszonych,
- dostarczanie najemcom lokali wszelkiej korespondencji przekazywanej przez pracowników Uczelni;
Sekcja Finansowo - Ekonomiczna, wykonująca następujące zadania:
- prowadzenie gospodarki finansowej ABM,
- sporządzanie dokumentacji płacowej, rozdzielnika płac oraz rozliczanie osobowego i bezosobowego funduszu płac pracowników ABM
- prowadzenie ewidencji czasu pracy kartotek wynagrodzeń pracowników ABM,
- sporządzanie dokumentacji w programie „Płatnik” w odniesieniu do pracowników jednostki,
- przygotowywanie rocznych i miesięcznych planów finansowo-rzeczowych oraz kontrola realizacji ich wykonania,
- rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku VAT oraz sporządzanie deklaracji podatkowych,
- przygotowywanie umów najmu i aneksów czynszowych na lokale mieszkalne i użytkowe oraz prowadzenie obsługi finansowej lokali użytkowych,
- prowadzenie korespondencji z kontrahentami,
- prowadzenie pełnej, wyodrębnionej wewnętrznie w ramach Politechniki Warszawskiej księgowości syntetycznej i analitycznej z działalności ABM,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych i nadzór nad prawidłowym wykonywaniem i rozliczaniem inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych ABM,
- prowadzenie kartotek BHP pracowników ABM,
- ustalanie danych i kierowanie pracowników na okresowe badania lekarskie,
- przygotowywanie i sporządzanie miesięcznych oraz rocznych sprawozdań na potrzeby jednostek administracji centralnej,
- prowadzenie teczek kopii akt pracowników jednostki;
Sekcja Konserwacyjno- Naprawcza, wykonująca następujące zadania:
- utrzymywanie w należytym stanie technicznym podległych budynków mieszkalnych,
- przyjmowanie zgłoszeń dotyczących awarii instalacji i urządzeń, usuwanie i naprawa drobnych usterek oraz bieżąca konserwacja urządzeń i wyposażenia budynków w branżach: elektrycznej, hydraulicznej, ślusarskiej, stolarsko - szklarskiej,
- rozliczanie materiałów narzędzi i czasu pracy w kartach pracy konserwatorów.
Administracja Budynków Mieszkalnych podlega zastępcy kanclerza ds. technicznych.