Biuro ds. Przyjęć na Studia – BPS – jest jednostką organizacyjną właściwą dla obsługi procesów związanych z rekrutacją na studia I i II stopnia, obsługi zgłoszeń kandydatów oraz prowadzenia akcji informacyjnej.
Zakres działania Biura ds. Przyjęć na Studia obejmuje:
- organizację i obsługę akcji rekrutacyjnej:
- przygotowywanie założeń do programu informatycznego obsługi rekrutacji i schematów procedur decyzyjnych oraz wzorów wszystkich dokumentów używanych w systemie,
- przygotowywanie i rozprowadzanie niezbędnych druków,
- prowadzenie rejestracji kandydatów i współpraca z Centrum Informatyzacji Politechniki Warszawskiej,
- przyjmowanie dokumentów kandydatów na studia,
- obsługa techniczna komisji rekrutacyjnych;
- prowadzenie akcji informacyjnej dla kandydatów na studia:
- przygotowywanie informatora i ulotek dla kandydatów na studia,
- przygotowywanie publikacji „Studia w Politechnice Warszawskiej”,
- przygotowywanie informacji do prasy, radia, TV i portali internetowych,
- prowadzenie informacji bezpośredniej telefonicznej i e-mailowej,
- rozprowadzanie informatorów i ulotek,
- wysyłanie informatorów i innych materiałów informacyjnych do szkół i ośrodków informacji zawodowej,
- organizowanie i przeprowadzanie akcji „Drzwi otwarte”,
- organizowanie i obsługa wyjazdów pracowników Politechniki Warszawskiej do szkół;
- zapewnienie kancelaryjnej obsługi Pełnomocnika Rektora ds. Rekrutacji na Studia;
- zapewnienie obsługi organizacyjnej i kancelaryjnej Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej:
- przygotowywanie i obsługa niezbędnych egzaminów,
- przyjmowanie odwołań i obsługa procedury odwoławczej;
- udzielanie informacji, udział w organizacji zajęć oraz obsługę finansową Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Politechnice Warszawskiej.
Biuro ds. Przyjęć na Studia podlega zastępcy kanclerza ds. działalności podstawowej, nadzór merytoryczny sprawuje prorektor właściwy ds. studenckich.