Dział Kosztów i Dekretu

Gmach Biurowy

ul. Noakowskiego 18/20, kl. B-, p. 305

tel. miejski: 22 234 6346
tel. wew.: 6346
fax: 22 234 6346

Symbol: DKD

Kod: 81810000

  1. Dział Kosztów i Dekretu – DKD – jest jednostką organizacyjną powołaną do realizacji zadań z zakresu: dekretacji dokumentów księgowych i ich ewidencji w systemie finansowo-księgowym, analizy kosztów i przychodów projektów realizowanych w jednostkach PW, sprawozdawczości dotyczącej podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych oraz innej sprawozdawczości finansowej. 
      
  2. Zakres działania Działu Kosztów i Dekretu obejmuje:
    1. dekret i wprowadzanie zadekretowanych dokumentów księgowych do systemu finansowo-księgowego;
    2. obsługę dewizową;
    3. analizę dotyczącą kosztów, przychodów i funduszy;
    4. weryfikację ustaleń produkcji w toku;
    5. analizę i przygotowanie danych pod kątem rocznego zamknięcia ksiąg rachunkowych;
    6. przygotowanie danych i sprawozdawczość w zakresie:
      1. podatku VAT,
      2. podatku dochodowego od osób prawnych,
      3. wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
    7. weryfikację sprawozdań finansowych projektów;
    8. przygotowanie danych na potrzeby sprawozdawczości finansowej Uczelni. 
        
  3. W skład Działu Kosztów i Dekretu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
    1. Sekcja Dewizowa wykonująca następujące zadania:
      1. dokonywanie płatności za granicę,
      2. księgowanie i rozliczenia dokumentów dewizowych,
      3. obsługa finansowo-księgowa wyjazdów zagranicznych w zakresie: wypłat zaliczek, przedpłat związanych z wyjazdami oraz rozliczania wyjazdów zagranicznych,
      4. obsługa finansowo-księgowa programów międzynarodowych,
      5. przygotowanie i analiza danych z zakresu rozliczeń dewizowych pod kątem rocznego zamknięcia ksiąg rachunkowych;
    2. Sekcja Dekretu wykonująca następujące zadania:
      1. przygotowanie dokumentów do księgowania w systemie finansowo-księgowym tj.: numeracja dokumentów, weryfikacja, korekta uzupełnianie dekretu i dekret,
      2. wprowadzanie danych do systemu finansowo księgowego;
    3. Sekcja Analizy Kosztów wykonująca następujące zadania:
      1. analiza kosztów i przychodów,
      2. weryfikacja raportów prac badawczych,
      3. przygotowanie i analiza danych z zakresu kosztów i przychodów na potrzeby jednostek, rocznego zamknięcia ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości finansowej Uczelni;
    4. Sekcja Projektów Strukturalnych i Podatku VAT wykonująca następujące zadania:
      1. obsługa finansowo – księgowa projektów strukturalnych,
      2. przygotowanie, analiza i dekret danych dotyczących rozrachunków z tytułu transakcji wewnątrzwspólnotowych i importu usług,
      3. weryfikacja dokumentów zakupów i sprzedaży w celu sporządzenia deklaracji VAT.
          
  4. Dział Kosztów i Dekretu podlega kwestorowi.